ES šalių ir šalių stebėtojų odontologų asociacijų atstovų susirinkimas

2014 m. lapkričio  mėn. 21 dieną Briuselyje įvyko Council of European Dentists – (CED) susirinkimas, kuriame dalyvavo visų ES šalių ir šalių stebėtojų odontologų  asociacijų atstovai (Europos odontologų taryba vienija 32 nacionalines asociacijas ir rūmus iš 30 Europos šalių, tame tarpe 340 tūkstančių odontologų).
Lietuvą atstovavo  Odontologų rūmų tarybos narė  E. Guzaitienė.

Susirinkimo metu Europos odontologų tarybos prezidentas W. Doneus pristatė svarbiausius įvykius ir nuveiktus darbus bei nuoširdžiai padėkojo Lietuvos odontologų rūmams už pakvietimą į puikiai organizuotą jubiliejinį kongresą.

Susirinkimo metu buvo priimtos šios rezoliucijos:

INFEKCIJOS KONTROLĖ IR ATLIEKŲ TVARKYMAS
Plenarinės sesijos metu Europos odontologų tarybos nariai vieningai balsavo už infekcijos kontrolės ir atliekų tvarkymo rezoliuciją, kurioje pabrėžta, kad odontologinis gydymas turi būti vykdomas su minimalia infekcijų  rizika.

MIKROORGANIZMŲ  REZISTENTIŠKUMAS
Antibiotikams atsparūs mikroorganizmai tampa didele rizika visuomenės sveikatai ir kasmet vis didėja. Daugybė antibiotikų išrašoma odontologijoje. Europos odontologų taryba susirūpinusi dėl rimtų pasekmių, kai nebus galima išvengti ar gydyti kai kurių susirgimų. Šiame kontekste CED kartu su kitais sveikatos profesionalais išleido rekomendacijas, kurių tikslas paskatinti odontologus, gydytojus ir veterinarijos gydytojus tikslingai ir atsakingai naudoti antibiotikus.

SVEIKATOS PASLAUGŲ STANDARTIZAVIMAS
Europos odontologai susirūpinę ir nepritaria sveikatos paslaugų standartizavimui ES lygmenyje. Sveikatos profesionalų praktika remiasi mokslu paremtomis gairėmis bei profesionalų parengtomis rekomendacijomis bei tiesioginiu paciento-gydytojo ryšiu.
Užtikrinant paciento saugumą ir aukštą sveikatos priežiūros kokybę sveikatos sektoriaus darbo organizavimas turi vykti pagal vietinius poreikius bei egzistuojančias nacionalines sveikatos sistemas, gerbti kiekvienos šalies įstatymus, profesines savivaldas bei laikytis etikos kodekso. Šių principų pažeidimas sukeltų grėsmę Europos pacientų saugumui bei gydymo kokybei.

LR Odontologų rūmų Tarybos narė
Erminija Guzaitienė