LR odontologų rūmų Kauno teritorinio skyriaus renginys

Rugsėjo 27 dieną Odontologų rūmų Kauno teritorinis skyrius pakvietė kolegas į konferenciją „Dantų protezavimas – nuo gydymo plano iki rezultato“.
Svečias iš Lenkijos lektorius Janusz Kalinowski savo paskaitoje „Nuo diagnostikos iki dantų protezavimo“ aptarė  bendradarbiavimą su pacientu,  kompromisų ieškojimą, paciento lūkesčių realizavimą, gydymo plano sudarymą bei sprendimų ieškojimą.  Analizuotos odontologinių medžiagų naudojimo procedūros, dažniausiai pasitaikančios klaidos. Paskaitos metu buvo aptartas konkretus klinikinis atvejis.

Gydytojas odontologas Jaroslav Mickevič savo pranešime „Bio-polimerų ir naujos kartos kompozicinių medžiagų naudojimas ortopedinėje odontologijoje“ pristatė naujos kartos bio-polimerus, skirtus karkasams ir kombinuotoms atramoms ant implantų gaminti. Aptartos unikalių savybių turinčios kompozicinių medžiagų sistemos, skirtos priekinių dantų atstatymui ir krūminių dantų rekonstrukcijai, gaminant rekonstrukcijas netiesioginiu būdu. Gydytojas pateikė klinikinius atvejus, naudojant stiklo pluošto kaiščius ir atstatant dantis po endodontinio gydymo protezavimo tikslu. Išvardintos dažniausiai pasitaikančios klaidos ir komplikacijos, galimi sprendimo būdai. Pranešimo metu buvo aptartas „Posturalinis sindromas” ir bio-polimerų ir kompozicinių medžiagų naudojimas, gydant pacientus su šia klastinga liga.

Doc. Nomeda Basevičienė savo pranešime „Bendroji organizmo sveikata ir periodonto susirgimai. Ankstyvoji diagnostika, gydymas ir profilaktika” apžvelgė periodonto ligų paplitimą ir įtaką bendrai organizmo sveikatai ir atvirkščiai, kaip žmogaus organizmo susirgimai veikia periodonto patologijos vystymąsi.  Analizuotas  ryšys tarp širdies ir kraujagyslių sistemos susirgimų, cukrinio diabeto, osteoporozės, Alzheimerio, artrito ir periodonto ligų. Lektorė pabrėžė, kodėl svarbu kuo anksčiau diagnozuoti ir gydyti periodonto patologiją ir apžvelgė šių susirgimų profilaktiką.

Gyd. Vaiva Kazlauskaitė pranešimo „Infekcijų  kontrolės reikalavimai gaminant  atspaudus, dantų protezus , implantus“  metu paaiškino infekcijų kontrolės galiojančius teisės aktus odontologinės priežiūros įstaigoms.  Atliekant protezavimo, dantų tiesinimo ir kitas procedūras odontologai bendradarbiauja su dantų technikų laboratorijomis. Akcentuota, kad svarbu tinkamai paruošti atspaudus (valymas ir dezinfekcija) siunčiant į dantų technikų laboratorijas ir atgal.Lektorė pabrėžė, kad dezinfekcinių medžiagų parinkimas ir panaudojimas yra svarbus, siekiant užtikrinant tinkamą paslaugos kokybę bei išsaugant pagaminto medicinos prietaiso kokybę. Seminaro metu buvo aptarta, kaip tinkamai parinkti dezinfekcines medžiagas, kaip jas tinkamai panaudoti. Paminėta, kad  naudojant implantus ir kitus medicinos prietaisus reikia žinoti ir išmanyti etiketės ženklinimo reikšmes. Paskaitos metu buvo pristatyti infekcijų kontrolės reikalavimai,  keliami odontologiniams kabinetams ir dantų technikų laboratorijoms, siekiant užtikrinti pacientų ir personalo saugą.

Odontologų rūmų Kauno teritorinis skyrius už pagalbą rengiant seminarą nuoširdžiai dėkoja rėmėjams ir  paskaitas skaičiusiems dėstytojams.

Kauno teritorinio skyriaus vadovė Ramunė Kiaunienė.